Menü Bezárás

Nyíradonyi Tagintézmény bázisintézményi programja

“Minden jó, ha a vége jó” - általános iskolai tanulók
érzelmi intelligenciájának fejlesztése mesékkel

Jó gyakorlat bemutatása

A jó gyakorlat célja: Érzelmi intelligencia fejlesztése 6-14 éves gyermekeknél papírszínházi mesék segítségével.

A mesék mindig a hagyomány által megszentelt tudást őrzik, minden hallgatót megszólítanak és utat mutatnak életünk nehéz helyzeteiben. Bátorítást, vígaszt, örömet nyújtanak. Minden gyermek és felnőtt lelkével érzi a mese üzenetét, hiszen olyan archetípusokkal, metafórákkal, analógiákkal van átszőve, melyek univerzálisak. Segít a gyermekek lelki egészségének megtámogatásában, megőrzésében.

A Papírszínház célja az érzelmi intelligencia, kreativitás, önismeret, képzelet fejlesztése az általános iskolás korú gyermekek számára. Célunk a közösségteremtés, az adott osztály vagy csoport összetartó erejének támogatása. Óvoda- és iskolapszichológiai feladatok koordinációján belül hangsúlyt fektetünk az osztályokon belüli konfliktusok kezelésére játékos gyakorlatokkal, mesékkel csoportfoglalkozásokon.

A foglalkozást a vezető pszichológus kolléga bemutatkozásával kezdjük. Elmondunk a papírszínház történetéről néhány érdekességet.

A foglalkozáshoz választhatunk célzottan is mesét, egy adott témakört végig követni egy-két mese segítségével, de hagyhatjuk, hogy a gyerekek válasszák ki a nekik tetszőt. A káosz elkerülése érdekében érdemes megkérdezni, hogy van-e valakinek születésnapja, vagy névnapja és ha igen, akkor választhatnak ők mesét. Fontos, hogy egy alkalommal maximum 3 mese (de inkább kettő és egy versikés) kerüljön bemutatásra.

A mesék után szabadon lehet beszélgetni a gyerekekkel az élményekről, érzésekről, gondolatokról, melyek felmerülnek bennük az adott történet kapcsán. Egy-egy mesét el is lehet játszani, amit főleg a kisiskolás korosztály szeret.

 A “Minden jó, ha a vége jó” érzelmi intelligenciát fejlesztő jógyakorlat alkalmazási területei:

A jó gyakorlat egyaránt beépíthető a pedagógiai szakszolgálatok óvoda- és iskolapszichológusi feladatok koordinációjáért felelős szakembereinek, az oktatási-nevelési intézmények pedagógusainak, illetve az óvoda- és iskolapszichológusainak munkájába.

Hosszabb távú célunk, hogy a “Minden jó, ha a vége jó” érzelmi intelligenciát fejlesztő jógyakorlatunk más szakemberek és intézmények számára is hasznosítható és használható gyakorlattá váljon.