Székhely Intézmény bázisintézményi programja
Intézményünk alapvető célja a tanulás és a diagnosztikus, terápiás tevékenység támogatása. Vezetőként legfőbb feladatomnak tekintem az e tevékenységekhez szükséges támogató környezet létrehozását és fenntartását, az intézmény minden tagjának hatékony irányítását, a feladatok menedzselését és a korszerű, hatékony diagnosztikus és terápiás folyamatok megvalósulását.
A Hajdú-Bihar Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként működött már 2017 óta az országban elsőként a pedagógiai szakszolgálatok közül! Már két pályázati ciklusban dolgoztunk ebben a szellemiségben.
Korábban a Points of YouTM fototerápiás módszer és eszköztár alkalmazására, valamint a coaching folyamatira építettük jó gyakorlatunk bemutatását.
Intézményünkben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik és a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt.
E gyakorlat kiválóan működött az elmúlt 6 tanévben, ezt kívánjuk magas szakmai szinten folytatni, új tartalmi elemekkel bővíteni és a szervezet egészére kiterjeszteni, a szakszolgálatunk mind a 10 tagintézményére és a székhelyintézményre is.
Egy különleges támogató közeget hozunk létre, mely minden segítő foglalkozású szakember számára szükséges hátország vagyis háttér lehet, ezért kapta a pályázati program a „HÁT – TÉR” nevet.
Ismereteinket belső továbbképzés keretében továbbadjuk, emellett szerepet kap a hálózati tanulás is.
Az asszociációs eszközökkel való megismerkedés, azok módszertani ismereteinek elsajátítása a pedagógiai szakszolgálat minden szakterületén hatékonyan és eredményesen alkalmazható a továbbiakban, akár egyéni, akár csoportos formában a nyílt, bizalmi kommunikáció elsajátításához, gyakorlásához.
A” HÁT -TÉR” létrehozásávalcélunk a módszertani kultúra bővítése, a szakmai önismeret és szakmai kompetenciák, valamint a szakmai személyiség fejlesztésének kreatív lehetőségeinek bővítése. Célunk továbbá, hogy az ellátási területeinken, a nevelési- oktatási intézményekben megismertessük a pedagógusokkal a módszerben rejlő lehetőségeket, a fejlesztő-építő jellegű foglalkozásokon alkalmazzák a tanulók csoportjaiban, bátran használják a szülők körében, valamint a nevelési- oktatási intézményekben dolgozó pedagógusok esetmegbeszélésein, esetleg az egyéb segítő szakemberek- pl. gyermekvédelem- team munkájában is kapjon megérdemelt lehetőséget. A módszer megismertetésével, bevezetésével, szakszolgálatunk a köznevelési alapfeladatok ellátásában több oldalról támogatni kívánja az iskolahasználókat. A szakszolgálat oldaláról szinte valamennyi szakterületen, a nevelési-oktatási intézmények tekintetében pedig személyiségfejlesztés, tehetségfejlesztés, óvoda és iskolapszichológusi tevékenységek során. A köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok- osztályfőnökök, tehetséggondozó szakemberek továbbá kapjanak lehetőséget a szakterületekre vonatkozó gyakorlat megújítására, a partneri kapcsolatok minőségi erősítéséhez.
Intézményünk alapvető célja a tanulás és a diagnosztikus, terápiás tevékenység támogatása. Vezetőként legfőbb feladatomnak tekintem az e tevékenységekhez szükséges támogató környezet létrehozását és fenntartását, az intézmény minden tagjának hatékony irányítását, a feladatok menedzselését és a korszerű, hatékony diagnosztikus és terápiás folyamatok megvalósulását.
A Hajdú-Bihar Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként működött már 2017 óta az országban elsőként a pedagógiai szakszolgálatok közül! Már két pályázati ciklusban dolgoztunk ebben a szellemiségben.
Korábban a Points of YouTM fototerápiás módszer és eszköztár alkalmazására, valamint a coaching folyamatira építettük jó gyakorlatunk bemutatását.
Intézményünkben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik és a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt.
E gyakorlat kiválóan működött az elmúlt 6 tanévben, ezt kívánjuk magas szakmai szinten folytatni, új tartalmi elemekkel bővíteni és a szervezet egészére kiterjeszteni, a szakszolgálatunk mind a 10 tagintézményére és a székhelyintézményre is.
Egy különleges támogató közeget hozunk létre, mely minden segítő foglalkozású szakember számára szükséges hátország vagyis háttér lehet, ezért kapta a pályázati program a „HÁT – TÉR” nevet.
Ismereteinket belső továbbképzés keretében továbbadjuk, emellett szerepet kap a hálózati tanulás is.
Az asszociációs eszközökkel való megismerkedés, azok módszertani ismereteinek elsajátítása a pedagógiai szakszolgálat minden szakterületén hatékonyan és eredményesen alkalmazható a továbbiakban, akár egyéni, akár csoportos formában a nyílt, bizalmi kommunikáció elsajátításához, gyakorlásához.
A” HÁT -TÉR” létrehozásával célunk a módszertani kultúra bővítése, a szakmai önismeret és szakmai kompetenciák, valamint a szakmai személyiség fejlesztésének kreatív lehetőségeinek bővítése. Célunk továbbá, hogy az ellátási területeinken, a nevelési- oktatási intézményekben megismertessük a pedagógusokkal a módszerben rejlő lehetőségeket, a fejlesztő-építő jellegű foglalkozásokon alkalmazzák a tanulók csoportjaiban, bátran használják a szülők körében, valamint a nevelési- oktatási intézményekben dolgozó pedagógusok esetmegbeszélésein, esetleg az egyéb segítő szakemberek- pl. gyermekvédelem- team munkájában is kapjon megérdemelt lehetőséget. A módszer megismertetésével, bevezetésével, szakszolgálatunk a köznevelési alapfeladatok ellátásában több oldalról támogatni kívánja az iskolahasználókat. A szakszolgálat oldaláról szinte valamennyi szakterületen, a nevelési-oktatási intézmények tekintetében pedig személyiségfejlesztés, tehetségfejlesztés, óvoda és iskolapszichológusi tevékenységek során. A köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok- osztályfőnökök, tehetséggondozó szakemberek továbbá kapjanak lehetőséget a szakterületekre vonatkozó gyakorlat megújítására, a partneri kapcsolatok minőségi erősítéséhez.